Anal Fistül Tedavisi

Fistül Türkçe karşılığı olmayan bir hastalıktır. Makatta akıntı, makatın yanında delik gibi tanımlamalar kullanılmaktadır. Bir apse sonrası anüsün yanında ikinci bir anüs gibi bir delik oluşur. Bağırsaktan dışkıyla sürekli kirlendiği için sürekli devam eden bir akıntı olur.

Fistül Tedavisi Nasıl Yapılır?

Diğer bir çok hastalık gibi çeşidi ve dereceleri olan bir hastalıktır. Karışık ( komplike) ve basit (inkomplike) olarak iki sınıfa ayrılır. Tedavi seçimi bu tipin belirlenmesinden sonra yapılır.

Lazerle Fistül Tedavisi

Ucunda lazer ışığı taşıyan fiber optik kablo dış delikten bağırsağa kadar ilerletilir. Lazer açılır ve kablo geriye doğru çekilir, fistülün kanalı boyluca içerden yakılmış olur. İç yüzeyi yanan kanal iyileşerek kapanır. Hastane ortamında yapılır. Başarı şansı yüksektir. 1-3 gün istirahat sonrası işe dönülebilir. Gaz, dışkı kaçırma riski yoktur. En az ağrıyla yapılan işlemdir.

Fistülotomi

Boru gibi olan yapı üstten kesilerek kanal haline getirilir. Kanal alttan dolarak kapanır. İnkomplike olanlarda uygulanır, komplike olanlarda asla uygulanmamalıdır. Açık yara olduğu için 1-2 hafta istirahat gerekebilir. Kanalın kapanma süresi 1.5-2 ayı bulabilir, açıklık genişse daha uzun sürebilir. Başarısı yüksek bir ameliyattır.

Fistülde Seton Tedavisi

Uzun süren ve zahmetli bir yöntemdir. Komplike yani kasların arkasından dolaşan hastalarda uygulanmaktadır. Fistülün kanalından ip geçirilir ve zamanla bu ip sıkılarak kasların zamana yayılmış bir şekilde iyileşmesini sağlar. Temel amaç kasları kontrollü bir şekilde keserek dışkı kaçırma riskini en aza indirmektir. İlk ameliyatta konan ip 2-4 hafta aralıklarla sıkılır. Seansla halinde uygulanır. Seans sayısını önceden kestirmek zordur. 4 seans sürebileceği gibi 7-8 seans ta sürebilir. Lazer uygulanmayan kliniklerde uygulanmaktadır. Seton sonrası 1-2 hafta evde istirahat etmek gerekebilir. Başarı şansı % 80 ler civarındadır. % 20 hastada iyileşme tamamlanmadan akıntı devam eder.

Fistül Ameliyatı Sonrası

Farklı tedavilerden sonra farklı uygulamalar gerekir. Lazer sonrası ciddi bir takip ve pansuman gerekmez. Fistülotomi sonrası günlük ya da günde iki defa yıkama şeklinde pansuman önerirli. Aynı öneri seton için de geçerlidir.

İlaçla Fistül tedavisi

Bu hastalığın ilaçla tedavi edilmesi mümkün değildir, aynı durum bitkisel ilaçlar için de geçerlidir.

Anal Fistül Tedavi Ücreti

Fistülün tipi seçilecek yöntemi belirleyen en önemli faktördür, ücretler fistülün tipine göre değişir. Tedavide lazerle ameliyatsız tedavi veya fistülotomi, fistülektomi ve seton ameliyatlarından hangisi uygun ise onu uyguluyoruz. Ücret fistülün tipi ve uygulanacak tedavi yöntemine göre değişmekte olup muayene esnasında belirlenebilmektedir. Fiyat aralığını WhatsApp destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.