Makat Siğili (Kondilom) Tedavisi

Makat siğillerini anogenital siğil olarak değerlendirmekteyiz çünkü genellikle anüs ile birlikte genital organda da olmaktadır. Tedavi ve takipte bu göz ardı edilmemeli, anal bölge tedavi edilse de tüm alan büyüteçle incelenerek hastalığın yaygınlığından emin olunmalıdır.

Makat Siğili Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kondilom da denmektedir. En etkili tedavi yöntemi radyo frekanstır. Hastaların önemli bir kısmında bir seansta tam düzelme sağlayabilmekteyiz ancak takibe devam ediyoruz. Uygulama son derece basittir, işlem yapılacak noktaya bölgesel uyuşturucu yapılır, arkasından radyo frekans ile buharlaştırılır. Her bir siğil 1-2 dakika içinde kalıcı olarak yok edilebilmektedir. Uygulama süresince ağrı duyulmaz. İşlemden sonra hafif yanma olur ama hasta işine veya sosyal yaşamına dönebilir.

Tedavide anüs ve o bölge yanı sıra bağırsakta olup olmadığından emin olup varsa onların da tedavilerini aynı anda yapıyoruz. Önceleri pembelik olsa da zamanla geçer ve fark edilir belirgin bir iz kalmaz.

Makat Siğili Takibi

Bulaşıcı ve çok tekrarlayan bir hastalık olduğu için takip tedaviden daha önemlidir. Takip süresince hastadan herhangi bir ek ücret almıyoruz. Hastalarımızın takibini şu şekilde yapmaktayız;
– 1. İlk uygulamadan 1 ay sonra kontrole çağrılır kondilomlar varsa yeniden yok edilir ve bir ay sonra tekrar çağrılır, yoksa 2 ay sonra çağrılır.
– 2. Kontrolde yine muayene edilir kondilom varsa yakılıp 1 ay sonra yeniden çağrılır, yoksa 4 ay sonrası çağrılır
– 3. Kontrol yine aynı şekilde varsa yakma işlemi yapılır, yoksa 6 ay sonraya çağrılır.

Takipte hiç hastalıksız 4-5 aylık dönemin sonunda tedavinin bittiğine karar verilir ve takip sonlandırılır. Takip süresi 6 seans veya 1 yıl boyunca hasta ek ücret ödemez.

Makat Siğili Tedavi Ücreti

Sabit bir ücreti yoktur. Ücreti belirleyen faktörler şunlardır;
– Hastalığın yaygınlığı
– Anüsün içinde varlığı
– Bağırsağa ilerleyip ilerlememesi
– Beraberinde cinsel organda olup olmaması.

En doğru ücret muayene esnasında belirlenebilmektedir.

Kondilom Teşhisi

Gözle rahatlıkla teşhis edilebilir ancak şüphe duyulduğunda ya da şüphe duyulmasa da hastanın istemesi halinde parça alınıp patologa inceletilir. Patolojik tetkik dışında ayrıca tüp tayini yapılabilmektedir. Kondiom tip tayini tedavide yol gösterici değildir sadece hastayı bilgilendirme amaçlıdır.

Kondilom Aşısı

Hastalığa yakalanmış kişide aşının önemi yoktur. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) aşıyı 24 yaş altı ve cinsel ilişkiye girmemiş kadınlarda yapılmasını önermektedir.

Makat Siğili İlacı

Bölgede kullanılabilecek tek ilaç al dara adlı ilaçtır. Felaket düzeyinde kimyasal yanık gibi tahriş edici etki gösterdiği için kullanımı çok zordur ve başarısı son derece düşüktür. RF tedavisi tercih edilmelidir. Diğer asit yapıdaki ilaçlar bu bölgede asla kullanılmamalıdır. Bitkisel ilaçlar ise boşa vakit kaybıdır.

Makat Siğili Kanser İlişkisi

Kadınlardaki rahim ağzı kanserinin en önemli nedenidir ve aşıyla korunmak büyük oranda mümkündür ancak anüs bölgesinde kansere neden olduğu yönündeki bilgiler daha azdır. Az da olsa bu bölgede de kanser yapabileceği akıldan çıkarılmamalıdır.