Basur (Hemoroid) Tedavisi

Basur anüs bölgesinin en sık rastlanan hastalıklarındandır. Geliştirilen yüksek teknoloji ile yapılan tedaviler sayesinde 1-2 gün istirahat önerisiyle ve minimal ağrıyla yapılabilmektedir. Yine çağdaş yöntemlerde tekrar ihtimali çok düşüktür.

Basur Tedavisi Nasıl Yapılır?

Hemoroidin derecesine yöntem seçiyoruz. 1.- 2. – ve 3 derecelerde daha çok lazer ve RBL (lastikle basuru boğma ) 4. Derecede THD, longo veya klasik cerrahi uyguluyoruz, hastanın diğer yöntemlerde ısrarı yoksa THD uyguluyoruz. THD yi 3.derecede de yapmaktayız.

Ameliyatsız Basur Tedavi Yöntemleri

Günümüz teknolojisinin sağlık alanına katmış olduğu gelişmeler ile hemoroid hastalığının bazı evrelerinde ameliyatsız yöntemlerin kullanılması mümkün olabilmektedir. Basur tedavi yöntemlerini başlıklarıyla beraber detaylandıracağız.

Lazerle Basur Tedavisi

Ucunda yüksek ısı taşıyan ışık olan cam çubuğun basurun memesine dokundurulur. Işık değdiği anda memede beyazlaşma olur, bir anlamda haşlanma olur ve zamanla yeni doku gelerek hemoroidi iyileştirmiş olur. 3-5 dakika içinde işlem biter ve hasta sosyal yaşamına kaldığı yerden devam edebilir. Genellikle RBL yöntemiyle birlikte uygulanmaktadır.

Lastikle Basuru Boğma Yöntemi

Vakuma bağlı boru şeklindeki alet hemoroid memesini içine çeker ve dibine lastik halka koyar. Konulan bu halka memeye giden kanı keser, kan gitmeyen kısım çürüyerek dökülür. Çürüyüp dökülen memenin olduğu yer yeni sağlam ve sağlıklı doku ile kapatılır, basur tamamen yok olur. Lastikle boğma işlemi 5-8 dakikada tamamlanır. Genellikle lazerle birlikte uygulanır

Ameliyatsız yöntemler olarak bilinen bu iki işlem ayrı ayrı uygulanabildiği gibi birlikte de uygulanmaktadır. Birlikte de uygulansa sadece biri de uygulansa tek ücret alınmaktadır. Ücretler için ücret sayfasına bakabilirsiniz.

Ameliyatsız Yöntemlerin Avantajları

Ağrı minimaldir
Narkoz gerekmez
Dışkı ve gaz kaçırma riski yoktur
Makat darlığı gelişmez
Yatak istirahati önerilmez

Basur Ameliyatları

Çağdaş ve klasik olmak üzere ameliyatta da kullanılan farklı yöntemler vardır.

THD İle Basur Tedavisi

Çağdaş yöntemlerdendir ve bu yöntemlerin en başarılı ve kolay olanıdır. Hastane ortamında, narkozla veya belden aşağısı uyuşturularak yapılır. Hemoroide gelen atar damar kökünden dikişle bağlanır. Memeye gelen kan engellendiği için büzüşerek yok olur. 2-3 gün istirahat gerekebilir. Kanama, makat darlığı, dışkı kaçırma gibi riskleri yoktur.

Longo İle Hemoroid Tedavisi

Çağdaş ameliyatlardandır. Kalın bağırsağın son kısmı, hemoroid memelerinin başlangıç kısmından halka şeklinde bir parça çıkarıp diken zımba benzeri bir alet ile yapılır. İlk çıktığında çok yaygın kullanılsa da orta ve uzun vadeli sonuçları kötü çıktığı için artık pek tercih edilmeyen bir ameliyattır.

Klasik Hemoroid Ameliyatı

Memeler kesilerek çıkarılır, kesik yer açık bırakılabilir veya dikilerek kapatılabilir. İşlem sonrası yaşanan veya yaşanabilecek sorunlar nedeniyle uygulaması giderek azalmıştır. Devlet hastaneleri dışında pek yapılmamaktadır.

Klasik Cerrahi Sonrası Yaşanabilecek Sorunlar

– Şiddetli ağrı; neredeyse her hastada görülür
– Dışkı ve gaz kaçırma
– Makat darlığı
– Kanama

İlaçla Tedavi

Müdahale gerektirmeyecek düzeylerde olan hastalarımıza şikayetlerini azaltacak ilaçlar vermekteyiz. Bu ilaçlar fitiller, kremler, bunların yanı sıra ılık su oturma banyosu ve beslenme önerileri olabilmektedir.İleri olmayan vakalarda gereksiz yere işlem yapılmamalıdır.

Basur Tedavi Ücreti

Lazer, RBL ve THD gibi tüm basur tedavisinde kullanılan yöntemlerin güncel ücretini WhatsApp destek hattımızdan yazarak öğrenebilirsiniz.