online randevu tedavi ücretleri

Makat Apsesi Tedavisi

Bölgenin en şiddetli ağrı yapan hastalıklarından biridir. Önce hafif başlayan ağrı giderek artar ve 3.- 4. Günlerde dayanılmaz bir hal alır. Ağrıya ek olarak ikinci bulgu makatta şişliktir. Şişlik ağrıya paralel bir şekilde giderek büyür. Şişlik hastaların yanlışlıkla basur olduğunu düşünmesine neden olur.

Makat Apsesi Tedavisi
Tek tedavi yöntemi boşaltmaktır. Boşaltıldığı anda hasta “ohh be dünya varmış” diyecek kadar rahatlama hisseder. Ameliyatı son derece basittir. 2-4 cm lik deri uyuşturularak yapılır. Uyuşturulan alandan deri kesilerek apsenin olduğu alana ulaşılır, apsenin rahat akacağı kadar açıklık oluşturulur ve boşluğa bir parça dren konularak işlem sonndırılır. Toplamda 10 dakikada yapılabilir. Boşaltma bittiğinde hasta kendini geldiğinden daha iyi hisseder, işe dönmesinde sakınca yoktur.

Makatta Apse neden Olur
Kronik kabızlık yaşayanlarda daha sık görülse de nedeni kesin değildir. Anüs bölgesinin nemini sağlayan tükürük bezine benzer 4-6 adet salgı yapan bez vardır. Bu bezlerin çıkış deliğinin tıkanması sonucu salgının doku içinde birikmesinden kaynaklandığı düşünülmektedir. Doku içinde biriken salgıya iltihap bulaşır, iltihap ilerleyerek apseye neden olur.

Anal Apse Belirtileri
– Ağrı; ilk belirtidir ve giderek şiddetlenir.
– Şişlik; önceleri zorlukla fark edilir, giderek daha geniş alana yayılarak büyür
– Kızarıklık; bütün iltihabi olgularda olduğu gibi deride kızarıklık olur
– Ateş; iltihabın ilerlemesiyle vücutta ateş yükselmesi olur
– Bölgesel ısı artışı; Kızarıklık olan alanda deride ısı artışı fark edilir.
– Dışkılamada zorlanma; ağrı ve apsenin oluşturduğu şişlik sebebiyle zor dışkılama olur.
– Tuvalette rahatlayamama; Özellikle rektal bölgede olanlarda tenezm denilen his olur, boşaltılıncaya kadar hastayı rahatsız eder.

Apse Ameliyatı Sonrası
Geniş spektrumlu antibiyotik başlanır. Antibiyotik daha çabuk iyileşmesini sağlarken iltihabın daha fazla ilerlemesini engeller. İlk pansuman ertesi gün yapılır. Apsenin içine dren konduysa alınabilir veya akıntının durumuna göre kalması sağlanabilir. Sonraki dönemde pansumanlar değişik şekillerde uygulanmaktadır.

Apse Sonrası Fistül Oluşumu
Makat fistüllerinin ( peri anal fistül) bilinen en sık sebebi apselerdir, öyleki fistüllerin % 98 inde temel sebep anal apselerdir. Fistül oluşumunda apsenin başladıktan sonra boşaltılıncaya kadar geçen süre çok önemlidir. Ne kadar geç boşaltılırsa fistül olma ihtimali o kadar artar. Bu sebeple yani fistül olma ihtimalini azaltmak için mümkün olduğunca erken dönemde boşaltılmalıdır.

Apse Boşaltma Ücreti
Makat apsesi ve kıl dönmesi apsesinde aynı ücretler uygulanmaktadır. SGK sı olanlar 700 , SGK sı olmayanlar 1400 TL dir.